۴.۵/۵ - (۶ امتیاز)

فروشگاه پایپو کالا گزینه ای برای خرید مطمئن شما میباشد.

ما در پایپوکالا مجموعه ای از برترین برندهای صنعت تاسیسات ساختمان از نظر کیفیت و قیمت را برای مشتریان جمع آوری کرده ایم.تا دیگر دغدغه انتخاب محصول مورد نظر را نداشته باشید.  

میتوانید تمامی اقلام مورد نیازتان را در واتساپ ارسال کنید و پیش فاکتور آنی دریافت کنید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر در ارتباط با محصول مورد نظر داشتید با مشاورین ما تماس بگیرید تا با اطلاعات کامل تصمیم به انتخاب محصول بگیرید.

برای ارتباط با ما روی دکمه ی زیر کیک کنید.

شیر برقی کلکتور ترموستاتیک برای کنترل دما و زمان بندی گرمایی در یک سیستم گرمایش از کف مورد استفاده قرار میگیرد

.شیر برقی گرمایش از کف وسیله ای میباشد که در کنار ترموستات اتاقی برای باز و بسته کردن جریان آب در مسیر های سیستم گرمایش از کف بر روی کلکتور برگشت نصب می گردد.نصب شیرهای برقی فقط در کلکتور های برقی انجام میپذیرد .

شیر برقی کلکتور ترموستاتیک

کلکتور برقی چیست؟

در ابتدا توضیحات مختصری از کلکتور را در اختیارتان قرار میدهیم و ادامه مطلب توضیحات شیر برقی را بخوانید:

کلکتور یک حلقه رسانای استوانه ای لغزان دارای شکاف عایق بین تیغه ها می باشد که به طور معمول از جنس مسی ساخته می شود که هر بخشی رسانای کموتاتور به انتهای سیم پیچ های آرمیچر متصل می شود و تعداد تیغه های رسانای کلکتور باید برابر با تعداد سیم پیچ ها در دستگاه باشد که حداقل از تعداد ۳ خش رسانا ساخته می شود.

در دو طرف حلقه لغزان ، جاروبک (Carbon Brushes) یا اصطلاحاٌ ذغال صنعتی قرار می گیرد که توسط پایه های فنری (Holder Brushes) یا جاذغالی اتصال کامل بین جاروبک کربنی با کلکتور را برقرار می کند و جریان الکتریکی را به تیغه های متصل به سیم پیچ منتقل می کند.

در اصطلاحات علمی به کموتاتور ، جابه جا گر گفته می شود که همانند یک سوئیچ مکانیکی در موتورها و ژنراتور های الکتریکی عمل می کند و باعث می شود سیم پیچ های متصل به کموتاتور در هر لحظه بار مغناطیسی متفاوت داشته باشند.

شیر برقی ترموستات دار

شیرهای برقی در دو مدل روپیچ یا توپیچ میباشند که مجری ،بستگی نوع سیستم آنها را انتخاب میکند. این شیرها عموما اروپایی هستند .

شیر برقی دانفوس ,شیربرقی یوپونر،شیربرقی بی تی اس(بهتراشان) ، شیربرقی اوون تروپ از انواع شیر برقی کلکتور مستقل و قابل نصب بر روی انواع کلکتورها هستند و بعضی از انواع کلکتورهای خارجی دارای یک پک کلکتور دارای شیر برقی میباشند . کاربرد شیر برقی کلکتور در سیستم های گرمایش از کف و لوله کشی شوفاژ کلکتوری ترموستاتیک میباشد .

شیر برقی بی تی اس بر روی شیرهای سوزنی موجود در کلکتور برگشت گرمایش از کف نصب میگردد.این شیرها جریان آب گرم در لوله های گرمایشی را کنترل کرده و در دوحالت کاملا باز و کاملا بسته عمل میکند.شیرهای برقی در حالت اتوماتیک ، فرمان قطع و وصل را از ترموستات های اتاقی دریافت کرده و امکان کنترل دمای محیط را برای کاربر فراهم میکند.

اطلاعات فنی شیربرقی BTS

کنترل سیستم

اتوماتیک- دستی

بیشینه دمای محیط

۶۰°C

بیشینه دمای آب

۱۰۰°C

طول سیم

۰/۸ متر

ولتاژ عملکرد

۲۳۰V

شدت جریان مصرفی در حین عملکرد

۸mA

ماکزیمم شدت جریان مصرفی

۳۰۰mA

توان مصرفی

۲W

حفاظت رطوبتی

IP54

قیمت شیر برقی کلکتور بهتراشان

نحوه کارکرد شیربرقی کلکتور گرمایش کف

شیربرقی کلکتور امکان تنظیم در دو حالت دستی و اتوماتیک را دارد.زمانی که نیاز شود ترموستات از سیستم خارج گردد،شیربرقی در حالت دستی تنظیم میشود.در این حالت سیستم همیشه باز میباشد.برای تنظیم شیر به حالت دستی کافی است کلاهک آن را در جهت پادساعتگرد بچرخانید.

این شیرها در حالت اتوماتیک بسته(NC) میباشند و با دستور ترموستات باز میشوند.

شیربرقی در  آخرین مرحله و در زمان راه اندازی سیستم گرمایش از کف نصب میشود.برای نصب مطابق با دستور زیر عمل کنید:

۱.بازکردن درپوش آب رنگ از روی شیرسوزنی و قرار دادن شیربرقی در حالت دستی(manual)

۲.بستن شیربرقی بر روی شیر سوزنی

توجه کنید این قسمت حتما باید با دست بسته شود.

۳.قراردادن شیربرقی در حالت اتوماتیک

آموزش نصب شیر برقی کلکتور

کلکتور آب گرمایشی خانه

کلکتورهای آب گرمایشی خانه به دو صورت تهیه می‌شوند. کلکتور گرمایش از کف و کلکتور رادیاتوری آنچه اهمیت دارد این است که بدانید کلکتورهای گرمایش خانه به جای آب سرد و گرم به آب رفت و برگشت تقسیم می‌شوند

کلکتور آب رفت همان آب گرم ما است که معمولا در بالا نصب می‌شود و کلکتور آب برگشت یا همان سرد در پایین جعبه کلکتور بسته می‌شود.این کلکتورها تنها دارای یک ورودی اصلی در یک سمت خود هستند.

کلکتور آب رفت آب گرم تهیه شده را از زیر پکیج دریافت می‌کند و به سمت رادیاتورها و یا لوله‌های گرمایش از کف ارسال می‌کند و کلکتور برگشت آبی که سرد شده و توسط موتور پکیج از مدار در حال برگشت هست را از مسیرهای مختلف جمع‌آوری و به سمت پکیج و زیر پکیج هدایت می‌کند.

تفاوتی که در لوله‌کشی آب گرم و سرد 

لوله‌کشی گرمایش در روش کلکتوری وجود دارد این است که تمامی مسیرهای لوله‌کشی باید تقریبا به یک اندازه متراژ داشته باشند.

مثلا رادیاتور در هر منطقه‌ای که قرار گرفته تفاوتی ندارد ولی طول لوله رفت همه این رادیاتورها و لوله برگشت همه رادیاتورها باید مثلا حدود ۸ متر باشد.

اگر طول یک لوله بلندتر گرفته شود رادیاتور دورتر سردتر خواهد بود و اگر یک مسیر کوتاه در نظر گرفته شود مسیرکوتاه به حالت بای پاس عمل خواهد کرد و به شدت داغ خواهد شد.

نکته دیگر اینکه هر دو کلکتور آب رفت و برگشت در انتها بوسیله یک درپوش کلکتوری بسته می‌شوند

نکات مهم نصب شیربرقی کلکتور

۱.نصب شیربرقی روی کلکتور باید بدون استفاده از هر نوع ابزار مکانیکی انجام شود.

۲.در هنگام نصب توصیه میشود شیربرقی در حالت دستی تنظیم شود.بعداز اطمینان از نصب شیر ،شیر درحالت اتوماتیک قرار‌گیرد.

۳.زمانی که نیاز به تعمیر ترموستات ها باشد،باید شیربرقی کلکتور در حالت دستی قرار گیرد.

۴.در صورت استفاده از ترمینال گرمایش از کف سیم های متصل به شیربرقی باید به خروجی ترموستات مربوطه در ترمینال وصل گردد.در صورت عدم استفاده از ترمینال ،سیم های شیربرقی باید به صورت مستقیم به سیم های ترموستات مربوطه که از قبل تا محل جعبه کلکتور کشیده شده اند ،متصل شود.

قیمت شیر برقی کلکتور

برای خرید شیر برقی گزینه های زیادی در بازار برای شما وجود دارد.برند های متفاوت و قیمت های مختلف که شما به نسبت بوئجه و شرایطی که دارید میتوانید انتخاب کنید.قیمت شیر ها از ۵۰۰هزارتومان تا ۲میلیون تومان متغیراست.

شما میتوانید برای اطلاع از انواع برند ها و قیمت های آن ها با دفتر پایپوکالا تماس بگیرید تا مشاورین فروش ما, شما را  راهنمایی کنند.

فروشگاه لوله و اتصالات پایپوکالا با حذف واسطه های اضافی و فروش مستقیم لوازم گرمایش از کف، کالای اصل و با کیفیت را با مناسب ترین قیمیت عرضه میکند.

تلفن دفتر:۰۲۱۳۳۱۷۵۹۹۱

محمدرضا علیپور:۰۹۱۲۶۲۶۵۳۶۱

کارشناس فروش:۰۹۰۳۵۸۴۷۰۸۶

فروشگاه پایپوکالا

فروشگاه پایپوکالا تامین کننده محصولات زیر میباشد⇓⇓

لوله پنج لایه “سوپرپایپ / نیوپایپ / بهتراشان(BTS) ”

لوله تک لایه ”    آذین /  یزد   /    وحید   

لوله پوشفیت “نیوفلکس / پلیران /  پلیران سایلنت / وحید /نیک بسپار

لوله پلی اتیلن  جوشی پلیران  / پلیرود   / حافظ

لوله پلیکا  فاضلابی  ”  پلیمر گلپایگان / داراکار / پارس زنده رود/پلیمر سمنان

لوله گالوانیزه ” سپنتا / ساوه سنگین و سبک / چینی

لوله کاروگیت

اتصالات گالوانیزه “برزیلی  و مک و چینی”

انواع  فلنج “از سایز ۱/۲ اینچ الی ۶۰ اینچ استاندارد”

لوله سیاه جوشی “درز دار و مانیسمان سبک و سنگین”

شیرآلات برنجی کیزایران  /سیم ایتالیا / آذران / سیتکو /امین شیر

شیر فلکه چدنی” ووگ امید گلستان / ووگ بی همتا / میراب/فاراب”

شیرالات بهداشتی “KWC/ شودر / قهرمان /راسان /سهند”

عایق و فوم “الاستومری / عایق pe  / فوم تخم مرغی گرمایش از کفگ

تجهیزات موتورخانه و استخرپمپ / منبع انبساط  و تحت فشار / دیگ بخار / شوفاژ / مشعل‌ و ….”

تجهیزات کامل گرمایش از کف 

“کلکتور ترموستاتیک/شیربرقی/ترموستات اتاقی/ترمینال/سراهی کلکتور و ….”

ارسال لوازم گرمایش از کف

پاپیوکالا توانایی ارسال سفارشات شما به تمام کشور از جمله استان ها و شهرهای: آذربایجان شرقی،ارومیه،تبریز،آذربایجان غربی ،مرند،اهر،خوی،میاندواب،مهاباد،تکاب،اصفهان،کاشان، خمینی شهر ، کاشان ، نجف آباد، اردبیل ، همدان، لرستان، کردستان بوشهر ، چابهار، تهران ، شهریار، کرج ، دماوند، فیروزکوه ، بومهن ،شهرگرد ،رودهن، شهرکرد – بروجن. فرخ‌شهر و فارسان- خراسان جنوبی – بیرجند – قائن، فردوس و نهبندان- خراسان رضوی – مشهد – سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه- خراسان شمالی – بجنورد – شیروان، اسفراین و گرمه جاجرم- خوزستان – – اهواز – دزفول، آبادان و خرمشهر- زنجان – زنجان – ابهر، خرمدره و قیدار- سمنان.

آذربایجان شرقی – تبریز – مراغه، مرند و میانه-آذربایجان غربی – ارومیه – خوی، میاندوآب و مهاباد-اردبیل – اردبیل – پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال-اصفهان – اصفهان – کاشان، خمینی‌شهر. و نجف‌آباد- البرز – کرج – هشتگرد، نظرآباد و محمدشهر- ایلام – ایلام – ایوان، دهلران و آبدانان- بوشهر – بندر بوشهر – برازجان، بندر گناوه و خورموج- تهران – تهران – اسلام‌شهر، گلستان و قد- چهارمحال و بختیاری.

یزد – میبد، اردکان و بافق بوشهر،بندرعباس،بوشهر،بیرجند،تبریز،تهران،چهارمحال و بختیاری،خراسان جنوبی،خراسان رضوی،خراسان.  شمالی،خرم آباد ساری-آملل-بابل-قایم شهر-بهشهر-چالوس-نکا-بابلسر-تنکابن-رویان-نوشهر-رامسر-محموداباد-کلاردشت-سرخرود-آلاشت-ماسال-مازندران-رشت-گیلان