۵/۵ - (۱ امتیاز)
لوله پلی اتیلن

در این مقاله قرار است اطلاعات لوله پلی اتلین را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهیم.

ما در پایپوکالا مجموعه ای از برترین برندهای صنعت تاسیسات ساختمان از نظر کیفیت و قیمت را برای مشتریان جمع آوری کرده ایم.تا دیگر دغدغه انتخاب محصول مورد نظر را نداشته باشید.

عدم وجود یک پلتفرم برای  دریافت قیمت و کم بودن اطلاعات مردم راجع به انواع برند ها . کاربرد محصولات در زمان خرید،ما را به این امر وا داشت تا یک سامانه جامع را برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور آنی راه اندازی کنیم.

همچنین برای افزایش آگاهی در مورد صنعت تاسیسات مقالات جامع و کاربری برای مشتریان آماده کرده ایم.

برای خواندن مقالات بیشتر  کلیک کنید.

آبیاری قطره ای بهترین صرفه جویی در مصرف اب

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور،شما میتوانید

با کارشناسان ما در تماس باشید

پایپو کالا| نمایندگی شیرتوپی استخری پیمتاش
کاربرد لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن چیست؟

در ابتدا قبل از گفتن کاربرد لوله های پلی اتیلن،لازم دانستیم پلی اتیلن را به زبان ساده تری برای شما شرح دهیم.

پلی اتیلن، یک ماده پلیمری است که از واحدهای منفرد اتیلن تشکیل شده است. اتیلن ها به صورت زنجیره ای به دنبال هم آرایش یافته اند و مولکول بزرگ پلیمری را تشکیل داده اند. ماده اولیه پلی اتیلن ها از نفت خام به دست می آید. مهم ترین بازار مصرف انواع پلی اتیلن ها، صنایع لاستیک و پلاستیک است. پلی اتیلن در گریدهای تجاری PE63، PE80 و PE100 در بازار جهانی موجود هستند که در ساخت و تولید انواع پلاستیک ها و محصولات متنوع مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مواد پلی اتیلن

مواد پلی اتیلن با گریدهای تجاری مختلف، دارای یک خصوصیات مخصوص به خود هستند که موجب می شود برای تولید یک محصول متفاوت مناسب باشند. به طور مثال، پلی اتیلن با چگالی بالا بیشتر برای تولید انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات و همچنین انواع مخازن پلی اتیلنی به کار می رود.

علاوه بر این موارد، از این پلیمر برای تولید انواع قطعات پلاستیکی، انواع بطری، جعبه های حمل و نقل، انواع ظروف نگهداری مواد غذایی، سپتیک تانک، کیسه های بسته بندی و … استفاده می شود

مشخصات لوله پلی اتیلن

این لوله ها دارای ۲ نوع می باشند که عبارتند از لوله پلی اتیلن تک جداره و لوله پلی اتیلن دو جداره. لوله پلی اتیلن تک جداره که به آن تحت فشار نیز گفته می شود، می تواند بین ۲تا ۴۰اتمسفر فشار تحمل کند.

پلی اتیلن ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می‏شود، برای مثال:

  • پلی اتیلن با چگالی متوسط (MDPE)
  • پلی اتیلن با چگالی خیلی پایین (VLDPE)
  • پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا (HMWPE)
  • پلی اتیلن با وزن مولکولی خیلی پایین (ULMWPE)
  • پلی اتیلن ترکیب شده با کلر

خصوصیات منحصر به فرد لوله و اتصالات پلی اتیلن

مقاومت لوله پلی اتیلن:

این خصوصیت در برابر خوردگی گالوانیکی در واقع مهمترین عامل استفاده از این لوله ها دمیباشد.خوردگی گالوانیکی لوله های پلی اتیلن صفر میباشد.برخلاف لوله های فلزی که بسیار خورنده اند در مقابل ترکیب آب و هوا و خصوصا آب دریا.

دیگر خصوصیات آن:

-نصب آسان، سریع و کم‌هزینه 
-عمر طولانی مدت
-ضریب اصطکاک کم پلی اتیلن
-وجود سایزهای متنوع لوله و اتصالات پلی اتیلن
-مقاومت در برابر آفتاب و اشعه ماوراء بنفش
-خاصيت جمع شوندگي
-سبكي وزن

تفاوت لوله پلی اتیلن با سایر لوله ها چیست؟

  • لوله پلی اتیلن در مقایسه با انواع دیگر لوله ها نظیرلوله های فولادی یا لوله های بتنی وزن پایین تری دارد که همین امر موجب سهولت حمل و نقل و نصب و را ه اندازی این لوله ها در پروژه های مختلف می شود.
  • این نوع لوله در دمای سرد آسیبی نخواهد دید و توانایی تحمل تنش های دمایی را دارد و همچنین با قابلیت انعطاف پذیری بالا در انواع پروژه های صنعتی که نیاز به لوله های انعطاف پذیر است، کاربرد دارد
انواع لوله پلی اتیلن

کاربرد  پلی اتیلن در صنعت

 در این بخش مقاله برای شما ذکر کرده ایم موارد استفاده و پرکاربردترین را برایتان بیشتر شرح داده ایم :

  • مورد استفاده در فاضلاب
  • در شبکه های گاز رسانی یا هرنوع گازی
  • به عنوان کابل های مخابراتی،کابل برق،فیبرهای نوری
  • انتقال مایعات فاضلاب صنعتی
  • سیستم آبیاری تحت فشار 

۱-استفاده در شبکه آبرسانی شهری و روستایی:لوله های انتقال دهنده آب آشامیدنی و شرب اکثر از جنس پلی اتیلن میباشند چرا که از نظر ساختار شیمیایی و خصوصیاتی که در بالا ذکر کردیم بهترین لوله برای انتقال هر نوع آبی میباشدند و یکی لز پرکاربرد ترین لوله ها میباشند.

۲-سستم آب یاری تحت فشار:به معنی اینکه  در زمان آبیاری  فشار آب بیشتر از ۱اتمسفر باشد.پرکاربرد ترین لوله ها برای فشار بالای آب لوله های پلی اتیلن میباشند که نمونه ای از این سیستم ابیاری تحت فشار بارانی میباشد که در کشاورزی بیشترین کاربرد را برای ابیاری گیاهان دارد.

۳- انتقال مواد شیمیایی:این لوله ها  بر خلاف موارد دیگر  در شرایط بسیار سخت با مواد شیمیایی، اسیدی، بازی و قلیایی واکنش نشان نمی دهند.

در نتیجه  این لوله ها در حال حاضر هیچ تاثیری بر روی رنگ، بو و مزه آب نمی گذارند. بنابراین می توان از آن ها در آزمایشگاه ها و یا فاضلاب ها و پسماند های صنعتی استفاده نمود و اطمینان داشت که این مواد هیچ تاثیری بر خطوط لوله نخواهند گذاشت و آن را دچار نشت و خوردگی نخواهند کرد. 

 

  • لوله پلی اتیلن تا چه اندازه مقاومت می کند؟

  • یکی از مهم ترین ویژگی های این لوله مقاومت و ضد ضربه بودن در برابر فشارهای بالا است‌، استفاده از این لوله ها یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه در هر پروژه ای است که شما را از خریدن تجهیزاتی برای خنثی کردن ضربات وارد شده به لوله پلی اتیلن بی نیاز می کند.
  • اصول نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد

برخی از مدل های لوله پلی اتیلن دارای قطر زیادی هستند و قطر داخلی این محصولات اغلب بیش از ۱۲۰۰ میلیمتر اعلام شده است. این مدل از لوله پلی اتیلن اغلب مشهور به لوله های دو جداره هستند که برخی آن را لوله کاروگیت می نامند و در مصارفی که نیاز به مقاومت و استحکام زیاد است استفاده می شود. لوله های پلی اتیلن که قطر زیادی دارند به صورت دفنی در زمین استفاده می شود و در مسیر فاضلاب و شبکه های گازرسانی گزینه های خوبی هستند

پیشنهاد ما به شما 

قبل از اقدام به خرید هر نوع لوله و اتصالات،گرفتن مشاوره از متخصصین در این رابطه میباشد.

تیم تخصصی مشاوره پایپوکالا درکنار شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید و لبخند رضایت درتمام مراحل ساخت و ساز بر چهره شما باشد.

راه های ارتباطی با پایپوکالا

تلفن دفتر:۰۲۱۳۳۱۷۵۹۹۱

مشاور ارشد(علیپور):۰۹۱۲۶۲۶۵۳۶۱

پشتیبانی:۰۹۰۳۵۸۴۷۰۸۶

در لینک زیر اطلاعاتی در رابطه بااهمیت استفاده از شیر برقی در آبیاری کشاورزی نوشته شده است 

روی لینک کلیک کنید و در صورت نیاز با فروشگاه تماس بگیرید

شیر برقی ابیاری