۵/۵ - (۱ امتیاز)

فهرست مطالب

مزایای گرمایش از کف

لوله کشی گرمایش از کف، گرمایش کف تابشی نیز نامیده می شود .در این پست  به مزایا و معایب گرمایش تابشی کف پرداخته شده است. ما با نکات مثبت شروع خواهیم کرد و بعد از آن به سمت معایب حرکت خواهیم کرد.

گرمایش از کف یک ویژگی لوکس در خانه است و یک روند محبوب در ساختمان های جدید، و همچنین در بازسازی هایی است که تمرکز بر روی زندگی تمیز ، راحت و با هدایت طراحی است.

گرچه منکر نمی شود گرمایش از کف بهترین روش برای گرم کردن انگشتان پا است ، اما  آیا ارزش هزینه اضافی و دردسر آن را دارد ؟

یا باید فقط به رادیاتورهای سنتی بچسبید تا خانه خود را گرم کنید؟ 

بهترین سیستم گرمایشی خانه گرمایش از کف میباشد روی لینک کلیک کنید و اطلاعات بیشتری را بخوانید

جوانب مثبت و منفی در یک نگاه:

(+) گرمایش با صرفه جویی در مصرف انرژی (+) بدون نیاز به اجرا (+) فضای بیشتر و طراحی بیشتر (+) با تمام کفپوش ها کار می کند (+) ایمنی و راحتی (+) سهولت نصب

(-) هزینه نصب (-) زمان نصب (-) مسئله ارتفاع طبقه

فوم تخم مرغی گرمایش ازکف

مزایای لوله کشی گرمایش از کف تابشی

۱-گرمایش با مصرف انرژی 

 دو نوع گرمایش از کف تابشی وجود دارد ،  برق  و  آب  . هر دو برای یک گرمای ثابت و کارآمد ، گرمایش را از یک طبقه از کف بالا فراهم می کنند. سیستم های آب گرم برای ایجاد گرما ، آب گرم را از طریق لوله ها عبور می دهند ، در حالی که گرمایش از کف برقی ، سیم کشی زیر کف را گرم می کند تا گرما تولید کند.

پ.ن:سیستم گرمایش از کف برقی در ایران تقاضای چندانی ندارد و همه به صورت انشعابات آب در کف ساختمان اجرا میشود.

رادیاتورهای سنتی باید گرم شوند تا در دمای بالا (بین ۱۴۹-۱۶۷ درجه فارنهایت / ۶۵-۷۵ درجه سانتیگراد) گرم شوند تا اتاق به طور موثر گرم شود ، در حالی که گرمایش از کف فقط در دمای ۸۴ درجه فارنهایت / ۲۹ درجه کار می کند بسته به سطح کف ، سانتیگراد یا کمتر ، برای گرم کردن اتاق – در نتیجه انرژی کمتری مصرف می کنید و قبض های انرژی خود را بسیار پایین تر نگه می دارید.

دلیل استفاده نکردن از رادیاتورها:

 رادیاتورها  ابتدا هوای نزدیک به خود را گرم می کنند ، به همین دلیل اتاقهایی که با رادیاتور گرم می شوند مستعد ایجاد “نقاط سرد” هستند ، به این معنی که هوا در وسط اتاق سرد و در کنار رادیاتورها بسیار گرم می شود.

این معمولاً منجر به باز شدن یک پنجره بالای رادیاتور می شود تا هوای تازه ای وارد شود و ما دوباره به آنجا می رویم و اجازه می دهیم تمام انرژی پرداخت شده برای گرم کردن خانه از پنجره خارج شود. گرمای تابشی گرما را از کف به سمت بالا در فضای اتاق و  بدون ایجاد لکه های سرد  یا گرفتگی در منطقه فراهم می کند. مزایای لوله کشی گرمایش از کف

به طور خلاصه ، برخلاف رادیاتورهای سنتی که باعث می شود در بعضی مواقع فضای اتاق خنک شود و در مواقع دیگر خیلی گرم باشد ، گرمایش از کف بیش از حد گرم نمی شود – در عوض ، با استفاده از یک ترموستات روی دیوار به دمای مورد نظر شما می رسد.

گرمای تابشی  به لطف روش کارآمد گرمایش در منزل ، به طور متوسط ​​۱۵٪ در قبض های گرمایش صرفه جویی می کند  .

۲-بدون تلاش برای اجرا

پس از نصب ، گرمایش از کف تقریباً به هیچگونه نگهداری  و تعمیراتی احتیاج  ندارد و با  ۳۰ سال ضمانت  برای آرامش کامل روبرو است. کنترل کننده های گرمایش Warmup اطمینان حاصل می کنند که گرمایش شما به طور خودکار با یک  ترموستات WiFi هوشمند انجام می شود ، یا در صورت تمایل ، با یک ترموستات قابل برنامه ریزی که می تواند برای اطمینان از روشن شدن حرارت در زمان های خاص برنامه ریزی شود ، گزینه خاموش کردن آن در شب.

۳-فضای بیشتر و آزادی طراحی

با گرمایش تابشی کف ، می توانید از کل اتاق خود بدون رادیاتور  روی دیوار لذت ببرید  . حتی مدرن ترین رادیاتورها فضای دیوار را اشغال می کنند ، بنابراین آزادی طراحی را که با کف گرم دارید تصور کنید – می توانید دیوارها را همانطور که می خواهید تزئین کنید ، واقعاً بیانیه دهید یا به سادگی به ظاهر مینیمالیستی ، هر سبک و سبک خود برسید از برنامه ریزی در مورد رادیاتورها.

۴-با تمام پوشش های کف کار می کند

گرمایش از کف به شما این آزادی را می دهد که بتوانید خانه خود را به دلخواه طراحی کنید و از فضای دیوار و کف نهایت استفاده را ببرید. و شما هنوز هم در انتخاب نوع کف مورد نظر خود آزاد هستید زیرا گرمایش کف با ورقه ورقه ، چوب ، کاشی ، سنگ ، فرش و موارد دیگر به خوبی کار می کند.

اگر علاقه دارید درباره لوله پنح لایه و گرمایش از کف  اطلاعات بیشتری  کسب کنید

مقالات زیر را مطالعه کنید:

۸باور غلط در مورد گرمایش از کف

مزایای لوله کشی گرمایش کف 

فوم تخم مرغی گرمایش از کف

۵-ایمنی و راحتی

هنگامی که از گرمایش از کف استفاده می کنید ، دیگر نیازی نیست نگران  لبه های تیز یا سطح گرم رادیاتورها باشید ،  زیرا اعضای جوان خانواده در خانه هستند. سیستم گرمایشی با خیال راحت از بین می رود و در اثر لمس خیلی گرم نمی شود.

گرمای تابشی برای کیفیت هوای  اتاق نیز بسیار بهتر است  زیرا هوا را تازه و غنی از اکسیژن نگه می دارد. از طرف دیگر ، دمای بالا ناشی از رادیاتور باعث افزایش ناراحتی و کاهش سطح اکسیژن می شود. گردش حرارتی از هوا که به سقف بالا می رود و سپس برمی گردد  گرد و غبار را به صورت دایره ای در می آورد  که با سیستم گرمایش از کف اتفاق نخواهد افتاد.

۶-سهولت نصب

نصب گرمایش از کف به راحتی انجام می شود ، خصوصاً اگر آن را بخشی از پروژه ساخت یا بازسازی قرار دهید. به عنوان مثال ،  راه حل StickyMat Warmup را  می توان به عنوان یک پروژه DIY نصب کرد  زیرا ساده است که سیم برق را باید از قبل فاصله داشته و به راحتی به شبکه متصل کرد ، آماده است تا در محل قرار بگیرد. بعلاوه ، حتی یک نظافت اضافی نیز وجود دارد زیرا بدون زاویه و شکاف رادیاتورها ، راحت نگه داشتن اتاقها بدون گرد و غبار است.

میتوانید برای اطلاع از قیمت ها و دریافت کاتالوگ ,پیش فاکتور،یا پاسخ به سوالاتتان

با مشاورین پایپوکالا تماس بگیرید.

تلفن دفتر پایپوکالا:۰۲۱۳۳۱۷۵۹۹۱

محمدرضا علیپور:۰۹۱۲۶۲۶۵۳۶۱

پشتیبانی :۰۹۰۳۵۸۴۷۰۸۶

معایب لوله کشی گرمایش از کف 

۱-هزینه نصب مزایای لوله کشی گرمایش از کف

هنگام تخمین هزینه نصب ،ابندا هزینه لوازم مورد استفاده را تخمین میزنند.  تخمین هزینه   بین۶۰تا ۱۲۰ هزارتومان  برای هر متر مربع  بستگی به نوع سیستمی که برای خانه خود انتخاب می کنید، دارد.

نصب و راه اندازی به کنار، شما هنوز هم باید یک برقکار واجد شرایط  را صدا کنید تا سیستم را به منبع تغذیه متصل کنید، این ممکن است چند ساعت طول بکشد و بسته به انتخاب و محل زندگی شما هزینه ای جداگانه دارد.

البته لازم به دکره که مجری تاسیسات این کار رو میتونه انجام بده.

 سیستم های مبتنی بر آب  معمولاً در مرحله ساخت نصب می شوند و در پروژه ساخت یا بازسازی گنجانده می شوند.مزایای لوله کشی گرمایش ازکف

۲-زمان نصب 

از آنجا که معمولاً باید یک ترکیب خود تراز را در بالای سیستم گرمایش از کف کف قرار دهید ، باید زمان  خشک شدن کامل آن را قبل از  قرار دادن پوشش کف در نظر بگیرید – این  معمولاً یک یا دو روز است . گرمایش از کف زیر آب بیشتر به کار خود ادامه می دهد ، اگرچه این امر معمولاً زیاد مهم نیست زیرا به عنوان بخشی از یک ساختمان بزرگتر یا پروژه بازسازی نصب می شود و نصب آن معمولاً ظرف یک هفته انجام می شود.

۳-مسئله ارتفاع کف 

به عنوان راهنما ، سیستم های گرمایش  از کف  ، بسته به سیستمی که انتخاب می کنید ، ارتفاع کف اتاق را به طور متوسط ​​کمتر از ۱/۲ اینچ افزایش می دهند. علاوه بر این ، ممکن است بخواهید تخته های عایق را در زیر تجهیزات گرمایشی قرار دهید تا با اطمینان از بالا رفتن گرما و نه پایین آمدن ، پتانسیل کارایی را به حداکثر برسانید. تخته های عایق ارتفاع را کمی بیشتر ، تقریباً یک اینچ افزایش می دهند.

با این حال ، اگر از دست دادن قد در اتاق برای شما مسئله ساز است ، پس   سیستم گرمایش از کف کف Warmup’s StickyMat ممکن است ایده آل باشد – چون کابل کشی بسیار نازکی به شبکه متصل است ، در نتیجه  ارتفاع کف را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد .

مزایای لوله گرمایش از کف

نتیجه گیری:

خلاصه: آیا گرمایش از کف کف ارزش دارد؟

گرمایش از کف یک روش آسان و کم مصرف برای گرم کردن خانه و دنج نگه داشتن انگشتان پا است. اگرچه هزینه نصب گرمایش تابشی از هزینه نصب رادیاتور سنتی بیشتر است ، اما  گزینه های متنوعی  با توجه به بودجه شما در دسترس است و لازم به یادآوری است که گرمایش از کف باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های طولانی مدت انرژی شما می شود.

هنگام  بازسازی سرویس بهداشتی ، گرمایش تابشی کف به خصوص  قابل تأمل است . اگر به هر حال کفپوش بلند شده و عوض شود ، در هزینه کار صرفه جویی زیادی خواهید کرد. راحتی و صرفه جویی در هزینه  در حال اجرا سیستم در صورتحساب گرم شما کار خواهد کرد را به نفع خود  در دراز مدت .

۵/۵