Rate this post

لوله

لوله ها وسیله انتقال مواد سیال از یک نقطه به نقطه دیگر می باشد لوله های آهنی اغلب در طول های ۶ متری تولید می شوند.بهترین لوله های مصرفی در صنعت ساختمان لوله های فولادی که آنها به صورت جوشی می باشد تعلق می گیرد. به صورتی که لبه های ابتدایی و انتهایی آن ها  آماده اتصال و جوشکاری به لوله دیگر یا اتصالات آهنی می باشد.

روش ساخت لوله های فلزی

لایه فولادی یا فلزی کربن استیل از نظر ساخت و نوع تولید تفاوت دارم کارکرد و میزان حساسیت سیالی که قراره از داخل لوله عبور کند تعیین میشه. فروش عمده و پرمصرف تولید لوله های فولادی درزدار می‌باشد.

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان را  از یک شمش فولادی تو پر تولید می‌کنند که با عبور یک شی از داخل این شمش باعث داخل لوله مانیسمان به وجود می‌آید که هیچگونه درزی در راستای لوله وجود ندارد.

لوله مانیسمان رده چهل

لوله درزدار

لوله های درزدار از ورق های فولادی تولید می‌شوند و ورقهای فولادی را رول کرده و لبه های انتهایی و ابتدایی رو به هم می‌رسانند و براق ها را به روش جوشکاری به یکدیگر جوش می دهند و در نهایت شکل ظاهری لوله به خود می‌گیرند که در راستای لوله خط جوش مشخص می باشد.

معروف ترین لوله درزدار در ایران لوله ای پی آی میباشد که تولیدی شرکت سپاهان است و تفاوت هایی  با دیگر لوله های فولادی درزدار دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. شرکت سپاهان

تفاوت لوله مانیسمان و لوله درز دار

عمده ترین تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار روش تولید آن است که همانطور که بالاتر ذکر کردیم در فرایند ساخت لوله مانیسمان هیچگونه درز جوش وجود ندارد و ولی ولی در فرایند تولید لوله فولادی درزدار در راستای لوله  خط جوش مشخص می باشد.

خط جوش در راستای لوله یک ظرف به شمار می‌آید ولی این ضعف به معنای بد بودن این لوله ها نمی باشد ولی در هنگامی که فشار و دمای سیال ای که از داخل لوله عبور می‌کند به میزان خطرناکی بالا برود ممکن است این درس ها باعث آسیب رسیدن به لوله بشه پس بهتره که  لوله انتخابی مون مطابق با سیالی که قرار است از آن عبور کند باشد.

پس به این نتیجه می رسیم در مواقعی که فشار و دمای سیال ما بالا نیست و برای کارهای معمولی می‌خواهیم استفاده کنیم از لوله های فولادی درزدار استفاده کنید چون هم  از نظر هزینه و اقتصادی به صرفه تر می باشد اما زمانی که از سیال های حساس و دمای بالا قرار دارد داخل لوله کنه از لوله بدون درز یا مانیسمان استفاده می کنیم.

قیمت لوله مانیسمان

لوله های فولادی پیاده خط در راستای لوله می باشد اما ضخامت آنها برابر با ضخامت لوله بدون درز یا مانیسمان رده ۴۰ می .باشد از این رو می تواند با لوله های مانیسمان رقابت کند تفاوت اصلی باغی لوله های فولادی درزدار این مورد می باشد.

علت  استقبال بالای کاربران حوزه ساختمان از لوله های رده ۴۰ می باشد که می تواند در مواقع غیر ضروری از لوله های ای پی آی درزدار استفاده کند.

 البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که لوله های فولادی ای پی آی

 درزدار تا سایز ۲ اینچ تولید می‌شود و برای  سایزهای بالاتر می بایست از ضخامت های دیگر لوله درزدار یا لوله های بدون درز استفاده کنید.

تفاوت های لوله مانیسمان و ای پی آی وزن آنها می باشد

معمولاً وزن بالاتری نسبت به ای پی آی دارد.

همانطور که گفتیم لوله مانیسمان از شمش فولادی ساخته می شود در حالی که عنصر سازنده لوله ای پی آی ورقهای فولادی هستند. به همین دلیل ضخامت مانیسمان بیشتر از لوله ای پی آی بوده بیشتری هم دارد.

کاربردهای لوله بدون درز مانیسمان

 لوله های مانیسمان هایی به کار میروند که نحوه اتصال خیلی دشوار است کاملا مقاوم هستند و هیچ آسیبی هنگام اتصال نمی بینند. آبرسانی صنعتی خط های انتقال نفت و گاز صوتی و گرمایی و همچنین عایق کردن کابل های فشار قوی برق مصرف ترین کاربردهای لوله مانیسمان می باشد.

 سخن پایانی

در این مطلب با نحوه تولید لوله بدون درز و لوله های فولادی درز دار آشنا شدیم. همچنین کاربرد این لوله ها رو شناختیم. می توانید با در نظر گرفتن نحوه کاربردی که استفاده از این لوله ها دارید ، لوله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 فروشگاه پایپوکالا عرضه کننده لوله های مانیسمان رده ۲۰,۴۰,۸۰  می باشد همچنین می توانید برای خرید لوله درزدار با ما تماس بگیرید.

برای خواندن مقالات کاربردی ما کلیک کنید.

برای اطلاع از قیمت ها و دریافت کاتالوگ ,پیش فاکتور با مشاورین پایپوکالا تماس بگیرید.

تلفن دفتر پایپوکالا:۰۲۱۳۳۱۷۵۹۹۱

محمدرضا علیپور:۰۹۱۲۶۲۶۵۳۶۱

پشتیبانی۱ :۰۹۰۳۵۸۴۷۰۸۶

ساعت پاسخگویی:۸صبح -۸شب

 

 

 

تمام تلاش مجموعه پایپوکالا PipoKala بر این است که خریدی امن و آسان در کنار بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در بین تمام فروشگاه های اینترنتی و قیمت رقابتی نسبت به بازار برای شما مشتریان عزیز و گرامی فراهم اوریم.

—————————————————————————————————————————————————————-

فروشگاه پایپوکالا به تمام نقاط کشور بار ارسال میکند:

آذربایجان شرقی – تبریز – مراغه، مرند و میانه-آذربایجان غربی – ارومیه – خوی، میاندوآب و مهاباد-اردبیل – اردبیل – پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال-اصفهان – اصفهان – کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد- البرز – کرج – هشتگرد، نظرآباد و محمدشهر- ایلام – ایلام – ایوان، دهلران و آبدانان- بوشهر – بندر بوشهر – برازجان، بندر گناوه و خورموج- تهران – تهران – اسلام‌شهر، گلستان و قد- چهارمحال و بختیاری – شهرکرد – بروجن، فرخ‌شهر و فارسان- خراسان جنوبی – بیرجند – قائن، فردوس و نهبندان- خراسان رضوی – مشهد – سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه- خراسان شمالی – بجنورد – شیروان، اسفراین و گرمه جاجرم- خوزستان – – اهواز – دزفول، آبادان و خرمشهر- زنجان – زنجان – ابهر، خرمدره و قیدار- سمنان – –

سمنان – شاهرود، دامغان و گرمسار- سیستان و بلوچستان – زاهدان – زابل، ایرانشهر و چابهار- فارس – شیراز – کازرون، جهرم و مرودشت- قزوین – قزوین – تاکستان، الوند و اقبالیه- قم – قم – قنوات، جعفریه و کهک- کردستان – – سنندج – سقز، مریوان و بانه- کرمان – کرمان – سیرجان، رفسنجان و جیرفت-کرمانشاه – – کرمانشاه – اسلام‌آباد غرب، هرسین و کنگاور- کهگیلویه و بویراحمد – یاسوج – دوگنبدان، دهدشت و لیکک- گلستان – گرگان – – گنبد کاووس، علی‌آباد کتول و بندر ترکمن- گیلان – رشت – بندر انزلی، لاهیجان و لنگرود- لرستان – خرم‌آباد – بروجرد، دورود و کوهدشت- مازندران – – ساری – بابل، آمل و قائم‌شهر-مرکزی – اراک – ساوه، خمین و محلات- هرمزگان – – بندرعباس –

– میناب، دهبارز و بندر لنگه- همدان – همدان – ملایر، نهاوند و تویسرکان-یزد – یزد – میبد، اردکان و بافق بوشهر،بندرعباس،بوشهر،بیرجند،تبریز،تهران،چهارمحال و بختیاری،خراسان جنوبی،خراسان رضوی،خراسان شمالی،خرم آباد،خوزستان،رشت،زاهدان،زنجان،ساری،سمنان،سنندج،سیستان و بلوچستان،شهرکرد،شیراز،فارس،قزوین،قم،کرج،کردستان،کرمان،کرمانشاه،کهگیلویه و بویراحمد،گرگان،گلستان،گیلان،لرستان،مازندران،مرکزی،مشهد،هرمزگان،همدان،یاسوج،یزد